Köpvillkor


Villkor för köp från Norrmalms Elektriska Affär AB eller via norrmalmsel.se

Pris och betalning: Alla priser är inklusive moms. Fraktfritt inom Sverige för köp över 500 kr. För ej uthämtade varor debiteras en returfrakt. Vid leverans utom Sverige tar vi kontakt med dig och varan skickas enligt överenskommelse. Vid val av betalsätt Klarna faktura, mailas faktura till vald mailadress i samband med leverans.

Prisgaranti: Norrmalms Elektriska AB (Norrmalmsel) strävar efter att alltid erbjuda samma eller lägre pris på vårt sortiment än våra konkurrenter. Om du som kund hos oss hittar samma vara till ett lägre pris hos någon av våra svenska kokurrenter erbjuder vi varan till samma eller lägre pris.
Villkor:
1. Gäller varor i vårt sortiment
2. Gäller endast gentemot svenska åreförsäljare, momsregistrerade i Sverige. Gäller inte gentemot auktionsföretag eller dylikt.
3. Varan måste vara identisk (t.ex. färg, modell, material, storlek) med motsvarande vara du köpt/avser köpa hos       Norrmalms Elektriska
4. Priset hos vår konkurrent måste vara ordinarie riktpris, dvs garantin gäller inte gentemot rea- eller kampanjpriser. 
5. Norrmalms Elektriska måste kunna kontrollera priset genom, av kunden presenterad offert, annons eller annat kontrollerbart underlag
6. Prisgarantin gäöller 10 dagar efter köp i våra fysiska butiker,  efter det att varan köpts i vår nätbutik eller efter lagd order i fysisk butik eller i nätbutiken 

Leverans: Vid köp över internet är leveranstiden är normalt 7-10 arbetsdagar på lagervaror. Leveranser sker till närmaste Schenker ombud.
För frågor angående leveranser kontakta oss på Norrmalmsel. Tel: 08-33 48 30 E-post: stockholm@norrmalmsel.se

OBS: På grund av Corona-virusets spridning har många av våra leverantörer problem med sina leveranser. Det innebär att vi inte kan garantera leveranstiden för varor som vi inte har i lager.

Ångerrätt/Returrätt: För köp i nätbutiken gäller att oanvänd vara i orginalförpackning kan returneras inom 14 dagar från det att leveransen tagits emot. Returnerad vara skall sändas med företagspaket, dvs direkt till oss i butiken i Stockholm, ej ombud.
Fraktkostnaden för den retunerade varan står du som kund för.

Reklamation: Om varan är felleverarad eller skadad, kontakta oss inom 7 dagar.

För mer information om frågor angående e-handel se Konsumentverkets hemsida:
www.konsumentverket.se

Norrmalms Elektriska friskriver sig från eventuella felskrivningar.